بلیت بخت‌آزمایی در دست حسینی و رجبی؛

جدال تجربه‌ها برای کسب کرسی انتخابات

1403-02-10 05:02:08
0
380
جدال تجربه‌ها برای کسب کرسی انتخابات
اگر بخواهیم نتیجه انتخابات را منوط توجه مردم به کارکرد و سابقه کاری کاندیداها بدانیم، مسلماً عبدالکریم رجبی از کلاله و سیدنجیب حسینی نسبت به دیگر کاندیداها شانس بیشتری دارند.

به گزارش «کلاله خبر»، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حال نزدیک‌شدن است و شرق گلستان نیز مانند سایر نقاط کشور شاهد رقابت بین نامزدهای مختلف برای کسب کرسی نمایندگی است. در این میان، دو نامزد برجسته از میان سایر رقبا خودنمایی می‌کنند: عبدالکریم رجبی از کلاله و سیدنجیب حسینی از مینودشت.

به‌عنوان اولین تحلیل انتخاباتی این پایگاه خبری و تحلیلی با کنارزدن بسیاری از حواشی و بازی‌های سیاسی که بیشتر آنها جنبه رای‌شکنی و در برخی موارد گول‌زدن کاندیداهای رقیب (در حوزه قومیتی) با وجود تعدد کاندیداها است، مسلماً با یک حساب سرانگشتی این مرحله از انتخابات رقابت بین کاندیدای ترکمن با سیدنجیب حسینی خواهد بود.

قطعاً در صورت روی‌آوردن بخت به سیدنجیب حسینی (سال‌ها برای رسیدن مجدد به کرسی مجلس لحظه‌شماری کرد) و همراهی مردم گالیکش با وی و همچنین علم نشدن کاندیدای رقیب برای وی، سطح بالای رأی‌آوری برای وی، دور از انتظار نخواهد بود.

اما با تفاسیر فوق، تا زمانی که سیستانی‌ها در کنار وی نباشند و توجه آنها به برخی کاندیداهای قوم خود که تنها گرم‌کننده این بازی هستند و همچنین تعدد کاندیداهای سیستانی و عدم انسجام بین آنها، به‌عنوان چالشی اساسی برای حسینی محسوب می‌شود.

این در حالی است که از طرفی، کاندیدای قدر ترکمن‌ها نیز سال‌ها برای رسیدن به کرسی تلاش و لحظه‌شماری کرده و با فرصتی که پیدا کرده است؛ مسلماً می‌توان سید نجیب حسینی و عبدالکریم رجبی را تنها رقبای اصلی انتخابات در حوزه مینودشت، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش دانست.

رجبی نیز با به‌کارگیری تیم قوی در حال فعالیت‌های در زمینه انتخابات است و خیلی از افرادی که درگذشته نامی از وی بر زبان نمی‌آوردند (چون به مرحمت نظام ایمان نداشتند)؛ حال رجبی، رجبی ورد زبان آنها و وی کاندیدای تبلیغاتی آنها شده است.

اگر بخواهیم تحلیل خود را با این چند پاراگراف خاتمه دهیم؛ باتوجه‌به مشکلات و نیازهای شرق گلستان، این منطقه به نماینده‌ای باتجربه و کارآمد نیاز دارد که بتواند از روزنه‌های موجود در نظام برای پیشرفت منطقه استفاده کند و نه اینکه وقت خود را صرف یافتن درب ورودی مجلس کند.

در نتیجه، رقابت بین رجبی و حسینی در شرق گلستان، جدالی بین تجربه‌ها خواهد بود. انتخاب نهایی مردم به اولویت‌های آنها بستگی دارد.

انتهای پیام/

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار