امام‌جمعه اهل‌سنت شهر فراغی شهرستان کلاله:

مردم با حضور خود در انتخابات به نظام مشروعیت می دهند

1403-02-10 04:02:57
0
385
مردم با حضور خود در انتخابات به نظام مشروعیت می دهند
امام‌جمعه اهل‌سنت شهر فراغی شهرستان کلاله گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات، به نظام جمهوری اسلامی ایران مشروعیت بیشتری می‌دهد و نشان می‌دهد که مردم از نظام خود حمایت می‌کنند.

 الحاج محمدامین آخوند صفری در گفتگو با خبرنگار «کلاله خبر» با بیان اهمیت حضور حداکثری در انتخابات، گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات، به نظام جمهوری اسلامی ایران مشروعیت بیشتری می‌دهد و نشان می‌دهد که مردم از نظام خود حمایت می‌کنند.

 وی افزود: همچنین حضور حداکثری مردم در انتخابات، اقتدار ملی را در جهان افزایش می‌دهد و دشمنان را ناامید می‌کند و احتمال انتخاب فرد اصلح برای اداره کشور افزایش می‌یابد.

 امام‌جمعه اهل‌سنت شهر فراغی تأکید کرد: مردم باید بدانند که حضور حداکثری آنها در انتخابات، نشان‌دهنده مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها است و به مسئولان نشان می‌دهد که مردم به آنها اعتماد دارند و این مهم باعث حفظ استقلال کشور خواهد شد به‌طوری‌که با این حضور، مردم اجازه دخالت خارجی در امور کشور خود را نمی‌دهند.

 وی در پاسخ به این سؤال که چه عواملی باعث افزایش حضور مردم در این رویداد سیاسی می‌شود؛ گفت: راهکارهای زیادی در این راستا و جود دارد اولین راهکار، تبیین اهمیت انتخابات برای مردم است. در این راستا باید برای مردم تفهیم کرد که انتخابات، حق و تکلیف آنها است و با حضور در انتخابات، می‌توانند در سرنوشت خود و کشورشان نقش داشته باشند.

 امام‌جمعه اهل‌سنت شهر فراغی ادامه داد: ایجاد فضای سالم و رقابتی در انتخابات می‌تواند یکی دیگر از راهکارها باشد. همه نامزدها باید بتوانند آزادانه تبلیغات کنند و مردم باید بتوانند با اطلاعات کامل، فرد اصلح را انتخاب کنند.

 آخوند صفری سومین راهکار را حضور چهره‌های محبوب و مورداعتماد مردم در انتخابات عنوان کرد و گفت: حضور این افراد، می‌تواند مردم را به حضور در انتخابات تشویق کند.

 وی با بیان اینکه علما و روحانیون، نقش مهمی در تشویق مردم به حضور در انتخابات دارند؛ اظهار کرد: علما و روحانیون باید با استفاده از منبر و تریبون‌های خود، اهمیت انتخابات را برای مردم تبیین کنند و مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنند.

 وی در پایان گفت: از همه مردم عزیز ایران اسلامی می‌خواهم که در روز انتخابات، با حضور پرشور و حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای دیگر خلق کنند و بار دیگر، وفاداری خود به نظام جمهوری اسلامی ایران را اثبات کنند.

 انتهای خبر/

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار