بحران آب، سارقان غیربومی، دادگستری و محیط زیست در چند خبر گلستان

1403-02-27 10:02:32
0
115

استاندار گلستان گفت: شرایط موجود آبی در استان ویژه است و نگاه ما به وضعیت آب باید به گونه ای باشد که گویی در وضعیت بحرانی قرار داریم.

 

 

 

حسن صادقلو در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان اظهار داشت: برای مدیریت بحران آب باید به جای بخشی نگری، ظرفیت در کل استان دیده شود.

استان گلستان با وجود سرسبزی ظاهری و قطب کشاورزی بودن در کشور ،در سال های اخیر با معضل خشکسالی و بحران آب مواجه شده که این مشکل در برخی فصول حتی تامین آب شرب برخی شهرستان ها را دچار مشکل می کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت منابع آبی اظهار داشت: میزان بارندگی استان طی سال آبی جاری (از ابتدای مهر 93) حدود 21 درصد نسبت به دوره دراز مدت کاهش دارد.

به گفته ایرج حیدریان همچنین میزان آوردهای رودخانه های استان نسبت به آمار درازمدت از 70 تا 83 درصد کاهش داشته و حجم ذخیره سفره های آب زیرزمینی نیز نسبت به سال گذشته حدود 132.2 میلیون متر مکعب کمتر شده است.

وی از وجود 20 هزار حلقه چاه مجاز در استان نیز خبر داد و افزود: از این تعداد تنها 4 هزار حلقه چاه برقی و مابقی دیزلی هستند.

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان با یادآوری وضعیت بحرانی منابع آبی استان اضافه کرد: در این شرایط صرفه جویی و مسائلی نظیر تغییر الگوی کشت می تواند تاثیر بسزایی در آینده آبی استان داشته باشد.

****

سارقین غیربومی

رییس پلیس آگاهی گلستان گفت: براساس آمارهای موجود 30 درصد سرقت های استان که به صورت حرفه ای انجام می شود، توسط سارقین غیربومی صورت می گیرد.

سرهنگ محمدرضا اکبری افزود: بیشتر این سارقین از استان های لرستان، خوزستان و تهران می باشند.

وی از شناسایی 66 باند و دستگیری 228 سارق و مالخر خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن پلیس آگاهی استان در مجموع 995 فقره کشفیات داشته است.

وی با بیان این که در سال جاری 40 مورد قتل در استان رخ داده است، تصریح کرد: تاکنون در 38 مورد قاتلین شناسایی و دستگیر شده اند و دو پرونده دیگر درحال بررسی و پیگیری است.

وی درخصوص قاچاق کالا یادآور شد: سه هزار و 842 پرونده قاچاق کالا داشتیم که از مجموع دستگیر شدگان در این زمینه سه هزار و 600 تن مرد و 378 تن زن بودند.

اکبری با اشاره به این نکته که 19 طرح و رزمایش در حوزه قاچاق کالا انجام شده، گفت: ارزش ریالی کالای کشف شده در سال جاری 86 میلیارد و 500 میلیون ریال می باشد که این میزان در سال قبل 61 میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به طرح مبارزه با مواد محترقه نیز تصریح کرد: در اجرای این طرح 340 هزار عدد انواع مواد محترقه کشف و ضبط شد.

***

شورای حوزه علمیه

چهل و پنجمین جلسه شورای حوزه علمیه استان گلستان با حضور حضرات آیات نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و مسوول مدرسه امام خمینی (ره) گرگان، میبدی مسوول مدرسه رضویه گرگان و حجج اسلام حسینی مسوول مدرسه امام صادق (ع) مینودشت، شاعری مسوول مدرسه رضویه کردکوی و ملکی مدیر حوزه علمیه استان برگزار و پیرامون مسائل مختلف و امور جاری مدارس علمیه استان بحث و تبادل نظر شد

***

معرفی فرمانده یگان حفاظت دادگستری گلستان

در مراسمی با حضور مشاور رییس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، فرماندهی یگان حفاظت دادگستری گلستان برای مدت سه سال به سرهنگ محمد علی مسلمی پور سپرده شد.

سردار طاهری مشاور رییس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در این مراسم با بیان این که گلستان چهاردهمین استان کشور است که فرمانده یگان آن معرفی می شود ،گفت: قرار است در یک برنامه مدون 25 هزار و 500 نفر در قالب یگان های حفاظت در سراسر کشور ساماندهی و جذب شوند.

وی افزود: اعضای این یگان وظیفه حفاظت فیزیکی، پرسنلی، اسناد و اماکن دادگستری ها را بر عهده دارند.

یزدان پناه فرمانده یگان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیز، تامین و استقرار نظم و امنیت و انجام بخشی از وظایف ضابطین قوه قضاییه، حفاظت از تاسیسات، تجهیزات، اسناد و مدارک و تامین و استقرار نظم و امنیت را بخشی از وظایف نیروهای یگان حفاظت برشمرد.

علی یزدانی مسوول حفاظت و اطلاعات دادگستری کل گلستان نیز با بیان این که مهم ترین برنامه در کنترل جرایم، پیشگیری است، گفت: تلاش می کنیم از پیشگیری کیفری به سمت پیشگیری غیرکیفری حرکت کنیم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از زحمات سرگرد محمدرضا ارباب رییس سابق حفاظت دادگستری استان قدردانی و ابلاغ سرهنگ محمدعلی مسلمی پور به وی اعطا شد.

***

غرس نهال به یاد شهدا

بمناسبت هفته منابع طبیعی وروز بزرگداشت شهدا و در مراسمی با عنوان کاشت یک نهال به یاد ونیت هر شهید ‏کانون سبز تمیشه شهرستان کردکوی با کاشت وتوزیع 2000 اصله نهال جانی دوباره به طبیعت خسته بخشید.

‏ کانون سبز تمیشه کردکوی یکی از این شبکه های مردم نهاد است که در زمینه محیط زیست فعالیت دارد.

شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان واقع است.

***

معرفی رییس هیات تنیس روی میز گلستان

رییس هیات تنیس روی میز گلستان در نشست اخیر مجمع این هیات که با حضور دبیر فدراسیون برگزار شد، انتخاب و معرفی گردید.

در این مجمع با برگزاری انتخابات حسینعلی لیاقی به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات تنیس روی میز استان انتخاب شد.

در این انتخابات لیاقی به عنوان تنها نامزد ریاست بر هیات تنیس استان گلستان حاضر و از مجموع 19 رای ماخوذه، 19 رای کسب کرد تا برای 4 سال آینده این رشته ورزشی برنامه ریزی کند.

لیاقی پیش از این به عنوان سرپرست هیات فعالیت داشت.

***

برترین های مسابقه فرهنگی با موضوع نماز

نفرات برتر مسابقات فرهنگی با موضوع نماز در سه قسمت عکاسی، خاطره نویسی و نقاشی جامعه ورزش گلستان معرفی شدند.

نفرات برتر در قسمت نقاشی 5تا 9 سال :

دانیال کلته از بندر ترکمن ، فاطمه قزلسفلو از مینودشت، فاطمه ساورعلیا از گرگان

در قسمت نقاشی رده سنی9 تا15 سال :

نیلوفر مقدم راد از کردکوی از کردکوی

محمد مقدم راد از کردکوی

خاطره نویسی :

مریم سعیدی از مینودشت ، آیلر ایری از بندر ترکمن

عکاسی :

سارا سرایلو از مینودشت، مهدی سرگزی از آزادشهر ،مریم ستوده از گرگان

***

کمک به حساب 100 امام (ره)

سید محسن قریشی مدیر حساب 100 امام (ره) بنیاد مسکن گلستان از کمک 642 میلیون ریالی خیرین استان در سال 93 به این حساب خبر داد.

وی اظهارداشت: خیرین گنبدکاووس با حدود 162 میلیون ریال، کلاله با بیش از 145 میلیون ریال، گرگان با 94 میلیون ریال، آزادشهر با 50 میلیون ریال، بندرگز با 38 میلیون ریال، بندرترکمن با 35 میلیون ریال، مراوه تپه با 27 میلیون ریال، مینودشت با 21 میلیون ریال، کردکوی با بیش از 20 میلیون ریال، علی آباد کتول با 10 میلیون ریال و همکاران بنیاد مسکن استان با بیش از 40 میلیون ریال در این امر مشارکت کردند.

***

لزوم حل مشکلات بهداشتی مدارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان بر حل مشکلات بهداشتی مدارس استان تأکید کرد.

علی اصغر طهماسبی در آخرین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال 94 اظهار کرد: به دلیل اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در سرویس های بهداشتی و آبخوری های مدارس از آموزش و پرورش استان انتظار داریم تا در صورت کمبود اعتبارات، این مسأله را برون سپاری کرده و از ظرفیت خیرین و شهرداری ها در این حوزه بهره گیرد.

رییس کارگروه سلامت و امنیت غذایی گلستان همچنین تأکید کرد: در سال 94 بحث ساماندهی کشتارگاه های استان به جد پیگیری خواهد شد.

***

زیرگذر میدان معلم

سایت استانداری گلستان اعلام کرد که زیر گذر میدان معلم گرگان، در روز چهارشنبه 27 اسفند ماه در ساعت 15 به بهره برداری می رسد.

بر اساس این گزارش زیرگذر میدان معلم واقع در بلوار جرجان شهرستان گرگان روز چهارشنبه 27 اسفند ماه در ساعت 15 با حضور مسوولین استانی و کشوری به بهره برداری می رسد.

این پروژه که بنا بود یک سال به طول بیانجامد در کمتر از چند ماه و در طی 3 شیفت کاری به پایان رسیده است.

در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان، زیرگذر میدان معلم توسط اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به نام شهید مدافع حرم احسان حاجی حتم‎لو نامگذاری شد.

همزمان با بهره برداری از زیرگذر میدان معلم، زیر گذر نهارخوران - گلشهر کلنگ زنی خواهد شد و گفته شده است این پروژه نیز یک ساله بوده و پیمانکار نیز مشخص شده است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار